GY.I.K. - HWD Recycling Kft. - Mi pénzt csinálunk Önnek a hulladékból - Al-CU hűtő felvásárlás - Elektronikai hulladék felvásárlás - Komplex hulladékkezelés

GY.I.K.

Gyakran Ismételt Kérdések


Az alábbiakban összefoglaltuk a cégünkkel és az e-hulladékkal kapcsolatban hozzánk érkezett fontosabb kérdéseket.

Amennyiben Önnek is van kérdése, keresse munkatársainkat elérhetõségeinken.

Magánszemélyként leadhatom-e telephelyükön rossz elektronikai berendezéseimet?

Igen! Munkanapokon 8-15 óra között Seregélyesen a Fõ u. 214. alatt leadhatja rossz eszközeit. De a legjobb, ha egyeztet velünk a 70-311-8-111-es telefonszámon, és esetleg a szállításban is segítségére lehetünk.

Vállalkozást vezetek, és szükségünk van igazolásra, hogy a leselejtezett berendezéseket kinek adtuk át. Kaphatok-e Önöktõl ilyen igazolást?

Igen, amennyiben a rossz elektronikia berendezéseket cégünknek adják át kezelésre, természetesen kiállítjuk Önöknek a szükséges igazolásokat.

A gáztűzhelyet is átveszik?

Igen. Cégünk minden eszközt átvesz, mely 1000 V váltóárammal vagy 1500 V egyenárammal mûködik. Ezen kívül leadhatóak a gázzal mûködõ háztartási berendezések. pl, gáztûzhely, bojler, konvektor...

A rossz hűtőberendezésen érthetõ rossz fagyasztóláda tetõ nélkül is?

Igen. Ez is beletartozik a korábban említett kategóriákba. Az ilyen nagyméretû berendezések telephelyünkre történõ beszállításában tudunk segítséget nyújtani, ha megkeres minket elérhetõségeinken.

Települési begyűjtési akció esetén házhoz jönnek, vagy nekem kell a rossz hűtõt a begyűjtõautóhoz vinnem?

Nem Önnek kell. Minden olyan lakossági begyûjtési akcióban, melyet egy egész településen hirdetünk meg a helyi önkormányzattal közösen, egy autónk igény esetén házhoz megy, hogy Ön ott adhassa át rossz elektronikai berendezését. Ilyen jellegû igényét azonban a legkésõbb a begyûjtés napján jeleznie kell. Ennek legegyszerûbb módja az, ha Ön felhívja a 06-70-311-8-111-es telefonszámot.

A szomszéd község polgármesterétõl tudom, hogy sikeres begyûjtést végeztek náluk. Mikor jönnek a mi településünkre is?

Folyamatosan vesszük fel a kapcsolatot az önkormányzatokkal közös begyûjtési akció szervezésével kapcsolatban. Amennyiben Önöket még nem kerestük, kérjük keressenek minket. Ennek legegyszerûbb módja ha felhívja a 06-70-311-8-111-es telefonszámot, vagy megkeres minket elérhetõségeinken.

Fizetnek a bevitt hulladékért?

Bizonyos hulladékokért IGEN. A beszállítás elõtt az aktuális árakról, a beszállítás feltételeiről és az átvétel idõpontjáról érdeklõdhet a 06-70-311-8-111-es telefonszámon, vagy megkereshet minket elérhetõségeinken.

Magánszemélyként milyen iratokra van szükség, hogy átvehessem a hulladék értékét?

Magánszemélyként minden esetben szükség lesz

  • személyi igazolványra
  • lakcímkártyára
  • adókártyára

Ezek hiányában sajnos nem áll módunkban a kifizetni a hulladék ellenértékét.

Gazdasági társaságként milyen iratokra van szükségünk, hogy a beszállított hulladék értékét átvehessük?

Gazdasági társaságként (egyéni vállakozóként) az elsõ beszállításkor az alábbi adatokra van szükségünk

  • Cég (vállalkozó) neve
  • Székhelye
  • Telephely ahonnan a hulladék érkezett (ha nem azonos a székhellyel)
  • Adószám
  • KÜJ, KTJ szám (amennyiben rendelkezésre áll)

Minden beszállításhoz szükség van egy kitöltött szállítólevélre is!
Amennyiben nem az aláírásra jogosult szállítja be a hulladékot, akkor meghatalmazás. Készpénzt azonban csak az aláírási joggal rendelkezõnek fizetünk ki. Minden egyéb esetben átutalással teljesítjük a kifizetést. A számlára a fordított adózás szabályai vonatkoznak.

Felszámolás alatt álló társaság esetében minden esetben a felszámoló vagy annak megbízottja köteles eljárni.

Felfüggesztett adószámmal rendelkező cég, vagy vállalkozás esetében a számla befogadása nem lehetséges, és a kifizetést meg kell tagadni.

Van valamilyen segédlet a számla kitöltéshez?

Igen, ezt megtalálja a letöltések menüpontban, vagy ide kattintva.

Mik azok a környezetvédelmi azonosítók?

A Környezetvédelmi Felügyelõség által kiadott azonosító számok, melyekkel a hulladék termelõje azonosítható. Kétféle környezetvédelmi azonosítóról beszélhetünk.

  • KÜJ : Környezetvédelmi Ügyfél Jel - A hulladék termelõjét azonosítja
  • KTJ: Környezetvédelmi Területi Jel - A termelõ telephelyét azonosítja.

Vállalkozóként kell-e rendelkeznek környezetvédelmi azonosító jellel?

Ez attól függ mekkora a vállalkozása. A hulladék bevalláshoz a 309/2014. (XII. 11.) Korm. Rendelet alapján a hulladék termelõje adatszolgáltatásra kötelezett abban az esetben, ha a tárgyévben keletkezett veszélyes hulladék mennyisége meghaladja a 200 kg-ot, illetve a nem veszélyes hulladék mennyisége a 2000 kg-ot vagy a nem veszélyes építési-bontási hulladék esetén az 5000 kg-ot meghaladja. A kormányrendelet teljes szövege ide kattintva érhetõ el.

Tudnak-e segíteni a környezetvédelmi azonosítók beszerzésében és a bevallások elkészítésében?

Természetesen. Bõvebb információért keressen minket a 06-70-311-8-111-es telefonszámon, vagy megkereshet minket elérhetõségeinken.

A Fémtörvény életbelépésével magánszemélyként milyen változásokra kell számítanom, ha hulladékot szeretnék leadni?

Alapvetõen semmilyenre. Az átvételnél cégünk eddig is megkövetelt minden olyan jellegû iratot, melyet a fémtörvény is megkövetel. Mivel a személyes dokumentumait be kell mutatnia cégünknél, így abban az esetben is be kell fáradnia hozzánk, ha mi szállítjuk el a hulladékát.

A Fémtörvény életbelépésével céges beszállítóként milyen változásokra kell számítanom, ha hulladékot szeretnék leadni?

Alapvetõen semmilyenre. Az átvételnél cégünk eddig is megkövetelt minden olyan jellegû iratot, melyet a fémtörvény is megkövetel. Az egyetlen változás, hogy a 443/2013. (XI. 27.) kormányrendelet értelmében írásbeli megállapodást kell kötnie velünk. A megállapodás üres példánya letölthetõ weboldalunk letöltés menüpontjában, vagy ide kattintva. Ezzel kapcsolatos kérdéseivel keressen minket elérhetõségeinken.

Magánszemélyként terhel-e valamilyen adófizetési kötelezettség az eladott fémhulladékok után?

Amennyiben a magánszemély fémkereskedelmi engedélyköteles anyag (fémhulladék) értékesítése címén szerez bevételt, akkor a bevétel 25%-a minõsül jövedelemnek, és a jövedelem utáni adó levonására, megfizetésére és bevallására a kifizetp a kötelezett. A fentiek alapján a cégünkhöz behozott fémhulladék után Önnek már nem kell adót megfizetni, mert az adót cégünk levonja és a NAV-nak megfizeti. Errõl Önt a vételi jegyen írásban is tájékoztatjuk.

Vasúti sínt találtam a házam bontásakor áthidalóként, leadhatom Önöknél?

Igen, de csak abban az esetben, ha Ön azt előzőleg a NAV felé bejelentette, és erről a NAV Önnek igazolást adott ki. A vasúti sín ugyanis érzékeny fajkódú anyag, amelynek leadása bejelentéshez és engedélyhez kötött.

A bejelentésnek a fémkereskedelemről szóló 2013. évi CXL. törvény (a továbbiakban: Fémtv.) 3. § (7) bekezdésében felsorolt adatokat kell tartalmaznia.

A vám- és pénzügyőri igazgatóságok elérhetősége az alábbi linken megtekinthető: http://www.nav.gov.hu/data/cms278746/59_2._fuzet_NAV_VP_Foigazgatosagok_es_Igazgatosagok_kozerdeku_informacioi.pdf

A bejelentés elektronikusan is megtehető az ÁNYK F04-es nyomtatványával, mely ide kattintva tölthető le

© 2014 HWD Recycling Kft. - Minden jog fenntartva